
Az új Piaggio Porter NP6 városi kisteherautóval a közlekedés biztonságos és hatékony. Ennek oka a modern vezetéstámogató funkciókban rejlik, amelyek segítik a vezetőt a manőverezés során, és optimalizálják a jármű teljesítményét.
A Piaggio Commercial 3-4-Wheeler termékfejlesztő csapatának mérnökei összefoglalták a Piaggio városi kisteherautók 9 fő biztonsági rendszerét. Vizsgálataik szerint a biztonságos és hatékony munkát a modern ESP® vezetéstámogató funkciók teszik lehetővé. A Piaggio Porter NP6-ba olyan rendszer került beépítésre, amelyet kifejezetten a nagy súlyváltozásokra terveztek, kishaszongépjárművekre szabottan. Feladatuk, hogy optimalizálják a jármű teljesítményét és biztonságos mozgását.
Az ESC – elektronikus menetstabilizáló a jármű megcsúszása esetén avatkozik be, hogy helyreállítsa a jármű stabilitását. A mérnökök így fogalmaztak: „A VDC-Vehicle Dynamic vezérlés olyan rendszer, amely korrigálja a jármű útját, amikor véletlenül elveszítjük az uralmat a gépjármű fölött, például télen, mikor megcsúszunk a havas úton.” Az elektronikus eszköz képes korrigálni a túlkormányzott és alulkormányzott helyzeteket, amelyek például a hirtelen mozdulatokból, vagy rosszul felmért kanyarokból is következhetnek.
Az ABS-blokkolásgátló fékrendszer megakadályozza a kerekek blokkolását fékezés közben, így javítja az iránytartást és lerövidítheti a féktávolságot. Ezt a rendszert az autóiparban már több, mint 40 éve használják a világon, később kisebb járművekre, például motorok és robogók esetén is bevetették.
Az ASR kipörgésgátló szabályozása a motorra és a fékekre hat, feladata, hogy megakadályozza elinduláskor a kerekek kipörgését, ezáltal lehetővé teszi a csúszós útfelületen való elindulást.
A TCS (Traction Control System) szinonimája az ABS-nek, ez az egyik legelterjedtebb „csúszásgátló” biztonsági rendszer.
Az EBD fékerő-elosztó rendszer terheléseloszlásra érzékenyen változtatja a fékerőt, hogy mindig maximális fékteljesítményt biztosítson.
A hidraulikus fékasszisztens célja a maximális rendelkezésre álló fékerő előállítása, még akkor is, ha a vezető által a pedálra gyakorolt nyomás nem elegendő.
A kipörgésgátló rendszer érzékeli a sebességkülönbséget a hajtott kerekek között, és fékezőerőt fejt ki a nagyobb sebességgel forgó kerékre. Ez azért fontos, árulják el a mérnökök, mert „a motorra és a fékekre hatva garantálja a hajtott kerekek optimális tapadását az útviszonyoktól függően”.
E-Call: ez egy egész Európában hatékony biztonsági rendszer, amely automatikusan felhívja a segélyszolgálatokat, hogy baleset esetén gyors reagálást biztosítson. A mentőszolgálatok automatikus riasztására képes segélyhívó készülék (eCall) (112 – az egységes európai segélyhívó szám) mostantól kötelező az új személygépkocsi- és kisteherautó modelleken. A mentőhívás helyzetét az európai Galileo hálózat műholdjai érzékelik.
A Trailer Sway Mitigation (TSM) a jármű stabilitásáért felel, ha az utánfutó kilengése nagyobb lendületet kap akár oldalszél, akár más okok miatt. A rendszer két stratégiát alkalmaz a jármű stabilitásának helyreállítására: aszimmetrikus fékezőerőt alkalmaz a jármű elfordulásának ellensúlyozására, illetve a jármű sebességének egy kritikus küszöb alá csökkentését kezdeményezi. A mérnökök így fogalmaztak: „Egy kisebb kormányhiba, egy széllökés vagy egy bukkanó az úton kritikusan megnövelheti az utánfutó pattogó mozgását.
Az „Active Roll-Over Prevention” rendszer felismeri az utánfutó pattogó mozgását, és beavatkozik, lefékezi a jármű egyes kerekeit, hogy stabilizálja a kilengést.” Az aktív borulás-megelőzés „felismeri” a küszöbön álló borulási helyzetet, „szelektív fékezőerőt fejt ki az egyes kerekekre és csökkenti a nyomatékot a jármű stabilizálása érdekében”.
A Piaggio Porter NP6 azonban még ennél is többet nyújt, íme még néhány biztonsági rendszer, ami miatt is megéri ezt a modellt választani.
A Load Adaptive Control a jármű teljes tömege és eloszlása alapján optimalizálja a menetstabilizáló rendszereket, javítva a fékhatékonyságot, a tapadást és a stabilitást.
A Hill Holder Control célja, hogy megkönnyítse az emelkedőn való elindulást, fenntartva a fékhatást 2 másodpercig, miután a vezető elengedi a fékpedált. Ez azt jelenti, hogy a vezetőnek elegendő ideje van a fékről a gázpedálra váltani anélkül, hogy a kéziféket használná.
A hidraulikus hátsókerék-erősítés (HRB) nagyobb súly szállításakor kerül előtérbe, ugyanis a rendszer akkor is növeli a fékerőt, amikor a vezető teljesen lenyomja a pedált, ezáltal csökkenti a féktávolságot.
Az új Porter NP6 tehát bármilyen úton, bármikor rendelkezésre áll! Egy igazi megbízható munkatárs, aki hosszú távon is hűséges partnere marad.